O&O Academy on täällä – uudenlainen koulutuskokonaisuus tukee myyjän osaamista ja jälleenmyyjäliikkeen menestystä

Orient Occidentin O&O Academy tarjoaa kattavan kirjon verkkokursseja, webinaareja ja muita kouluttautumisen mahdollisuuksia jälleenmyyjäliikkeiden henkilöstön käyttöön. Sujuvasti vaikka työn lomassa suoritettavat koulutukset antavat eväitä myös kalliimman hintakategorian pintamateriaalien myymiseen.   

Tieto tuo tuloksia

Joulukuun 2022 alussa näki päivänvalon Orient Occidentin uudenlainen koulutuskokonaisuus O&O Academy. Se tarjoaa yritysasiakasliikkeillemme ja niiden henkilökunnalle monipuolisia mahdollisuuksia osaamisen ja tietojen kartuttamiseen muun muassa erilaisiin lattioihin, tekstiileihin ja listoihin liittyen.

– Kuten minkä tahansa erityisempien tuotteiden vähittäismyynnin, myös sisustamisen pintamateriaalien saralla on selvää, että tieto tuo tuloksia, Orient Occidentin kodin tekstiilien myynti- ja markkinointijohtaja Henrik Rannikko aloittaa. 

– Nyt lanseeratun O&O Academyn tavoite on tehdä asiakaspalvelu- ja myyntityöstä vaivattomampaa ja varmempaa ja siten myös tuloksellisempaa. Haluamme tukea jälleenmyyjäliikkeittemme menestystä kaikin keinoin, eli yhteistyön tiivistämisen asialla tässä ollaan, hän täsmentää.

Perehdytystä uusille ja osaamisen syventämistä kokeneille  

Yksi O&O Academyn keskeisistä eduista jälleenmyyjäliikkeen näkökulmasta on, että se yhtenäistää henkilöstön yleistä osaamisen tasoa: verkkokoulutukset ja webinaarit on suunniteltu yhtä lailla niin kokeneille kuin kokemattomille sisustusalan myyjille.

– Henkilöstöön liittyvät muutokset, kuten uusien työntekijöiden rekrytoinnit tai myyjien siirtymiset osastolta toiselle edellyttävät myymälän esihenkilöiltä poikkeuksetta tiettyä, ja joskus tuntuvaakin, työpanosta. Me haluamme auttaa näissä tilanteissa ja tehdä käytännön myyntityöhön tarttumisesta ja asiakkaiden palvelemisesta mahdollisimman sujuvaa heti alusta lähtien.   

– O&O Academy toimii tehokkaana ja nopeana perehdyttämisen työkaluna olipa kyse tuotteista ja niiden myyntiargumenteista, tuotesertifikaateista tai esimerkiksi alan termistöistä. Jatkuvasti kasvavista koulutussisällöistä on varmasti hyötyä myös kokeneemmille myyjille. Omaa henkilökohtaista asiakaspalveluaan ja -ymmärrystään kun voi aina hioa paremmaksi, Rannikko kuvailee.       

 

O&O Academy toimii tehokkaana ja nopeana perehdyttämisen työkaluna olipa kyse tuotteista ja niiden myyntiargumenteista, tuotesertifikaateista tai esimerkiksi alan termistöistä.

Runsas kattaus pelillisiä verkkokursseja 

O&O Academy on monipuolinen kokonaisuus paitsi koulutusten aiheisiin liittyviltä sisällöltään myös kouluttamisen muodoiltaan. Tärkein pääpaino on pelillistetyillä, noin 10–15 minuuttia aikaa ottavilla verkkokursseilla. 

– Lyhyitä tietoiskumaisia kursseja voi suorittaa vaikkapa sen hiljaisemman hetken sattuessa arjessa kohdalle. Oman suorituksen pisteet saa selville aina heti kunkin kurssin jälkeen, mikä tuo rentoa kollegiaalista kilpailullisuutta mukaan oppimiseen. 

– Olisi hienoa, jos verkkokurssien tuloksia käytäisiin liikkeissä myös yhdessä säännöllisesti läpi ja pohdittaisiin porukalla, miten opitut asiat siihen omaan työhön peilautuvat, Rannikko kannustaa hymyillen. 

Webinaareja sekä koulutuksia myös kasvokkain 

Kun O&O Academy kevään 2023 kuluessa pääsee täyteen vauhtiin, tullaan sen osana järjestämään myös webinaareja, joissa kouluttajina toimivat niin ulkopuoliset asiantuntijat kuin Orient Occidentin omat eri tuotekategorioiden spesialistit. 

– Suurella osalla kouluttajistamme on omakohtaista kokemusta sisustusalan vähittäismyynnistä. He toimivat eräänlaisena vertaistukena asiakasliikkeittemme myyjille, eli jakavat vinkkejä ja neuvoja, kertovat esimerkkejä aidoista asiakaspalvelutilanteista ja vastailevat kysymyksiin, Rannikko muotoilee. 

Myös perinteisempiä kasvokkain tapahtuvia koulutuksia on luvassa, niin asiakasliikkeiden omissa tiloissa kuin Orient Occidentin showroomeissa.  

– Vaikka verkossa tapahtuva kouluttautuminen lienee kaikille jo tuttua ja useimmille varsin luontevaa, ei aitojen tapaamisten merkitys ja tärkeys ole mihinkään kadonnut. Näin koronan jäljiltä voisi ehkä sanoa, että päinvastoin. Tulemme jatkossakin järjestämään asiakkaittemme toiveisiin ja tarpeisiin räätälöityjä koulutustilaisuuksia, joissa voidaan perehtyä tuotteiden myynnin parhaisiin käytäntöihin myös syvällisemmin keskustellen, Rannikko summaa. 
 

Tutustu O&O Academyyn ja aloita oppiminen