Uudenlainen tukipalvelu tekstiililattioiden huoltoon

O&O Puhto

O&O Puhto on uudenlainen tukipalvelu Orient Occidentin toimittamien tekstiililattioiden oikeaan puhtaanapitoon ja huoltoon. Kiinteistöjen omistajille ja käyttäjille sekä niiden suunnittelijoille ja siivousliikkeille suunnatun palvelun avulla saadaan aikaan puhtaampia ja houkuttelevampia tiloja, joissa viihdytään ja voidaan hyvin. Kiinteähintaisen O&O Puhto -palvelun tuella voidaan lisäksi pidentää lattiapinnan elinkaarta, eli tehdä ekologisesti vastuullisia tekoja ja saavuttaa samalla kustannussäästöjä.

O&O Puhto
O&O Puhto
Katso video

Miksi O&O Puhto tekstiililattioiden huoltoon?

1. Hyvinvointia ja hygieniaa tilojen käyttäjille
O&O Puhto tarjoaa tekstiililattioiden siivouksen ja huollon tueksi parhaat
mahdolliset käytännöt ja ohjeet. Kattavaan asiantuntemukseen pohjautuvan
tieto-taidon avulla tekstiililattia voidaan puhdistaa aina perusteellisesti – ja
tilan käyttäjät voivat sen myötä paremmin. Tekstiililattian kokonaisvaltaisella
puhtaudella on tutkitusti merkittävä vaikutus erityisesti sisäilman laatuun.
Lisäksi tilan ja sen lattian puhtaus on hygieniakysymys: se estää bakteerien ja
virusten leviämistä ja ehkäisee siten infektioita.


2. Ekologisuutta ja taloudellisuutta
Oikein tehty, säännöllinen huolto ja hoito pitää tekstiililattian hyvässä
kunnossa mahdollisimman pitkään. Samalla lattiatuotteen elinkaari pitenee
ja se on siten vastuullisempi valinta ympäristöä ajatellen. Tekstiililattioiden
ennakoiva huolto on myös taloudellisesti kannattavaa: hyvän huollon ja
oikeaoppisen tahranpoiston ansiosta lattiapintaa tai sen osia ei tarvitse uusia
niin usein ja sisustukseen tehdyn investoinnin arvo säilyy parempana.

O&O Assi
O&O Assi

3. Houkuttelevampia ja viihtyisämpiä tiloja
Lattia on asia, johon tilan käyttäjä kohdistaa usein ensimmäisenä katseensa.
O&O Puhdon tuella hoidettu tekstiililattia tekee tilakokonaisuudesta
ulkoasultaan houkuttelevan, mikä sitouttaa tilan käyttäjiä ja luo samalla
kilpailuedun myös uusia vuokralaisia ajatellen.

Puhdas lattia tekee tilasta siistin, viihtyisän ja raikkaan, mikä tuottaa
käyttäjilleen iloa. Viihtyisä työympäristö on hyvän työilmapiirin perusta
ja se edesauttaa myös tekemisen tuloksellisuutta. Lisäksi puhtaus rakentaa
työnantajamielikuvaa ja toimii siten houkuttelevana tekijänä esimerkiksi
rekrytointeja ajatellen.

Viihtyisyydellä on suuri merkitys paitsi yritysten toimitiloissa, oppilaitoksissa
ja muissa sosiaalialan kiinteistöissä myös kaupallisten palveluyritysten
toimintaympäristöissä. O&O Puhdon avulla kiinteistössä vuokralaisena
oleva yritys tai kiinteistön omistaja voi rakentaa imagoaan laadukkaana ja
asiakkaistaan välittävänä toimijana.

Oikean huollon varmistava palvelu

O&O Puhto -palvelu on saatavissa kaikkiin uusiin Orient Occidentin
toimittamiin tekstiilimatto- ja tekstiililaattalattioihin.

PALVELUUN KUULUU:

  • Alkukartoitus kohteessa
  • Ohjeistus siivousliikkeelle ja kiinteistön käyttäjälle
  • Säännölliset kohdekatselmukset ja raportointi
    (pohjoismaisen INSTA 800 -standardin mukaisesti)
  • Toimenpide- ja kehitysehdotukset
  • Asiantunteva tuotetuki- ja neuvontapalvelu
O&O Puhto

Näin O&O Puhto toimii:

O&O Puhto
O&O Puhto
O&O Puhto

1. Alkukartoitus
ja siivousliikkeen ohjeistus
Palvelu käynnistetään paikan päällä kohteessa
pidettävällä alkukartoituksella, johon
osallistuvat Orient Occidentin asiantuntija,
palvelun tilaaja sekä siivousliikkeen edustaja.
Tapaamisessa käydään läpi O&O Puhto
-palvelun ominaisuudet ja edut sekä
määritellään ja sovitaan sen piiriin kuuluvat
tilat.
Alkukartoituksessa käydään lisäksi
perusteellisesti läpi kohteessa olevan
tekstiililattian erityisominaisuudet ja sen oikeat
puhtaanapitotekniikat, -välineet ja -laitteet;
ohjeistuksen aiheita ovat mm. ennakoiva hoito,
ylläpitosiivous ja imurointi, tahranpoisto sekä
huoltopuhdistukset.

2. Kohdekatselmukset ja raportointi
O&O Puhto -palveluun kuuluu säännölliset
kohdekatselmukset sekä raportointi
pohjoismaisen INSTA 800 -standardin
mukaisesti. Siivouksen teknistä laatua arvioiva
analyysi tehdään ja sen tulosraportti laaditaan
sertifioidun asiantuntijan toimesta 6 ja 12
kuukauden päästä palvelun käyttöönotosta.
Kohdekatselmukseen kutsutaan mukaan
palvelun tilaaja ja tarvittaessa myös
siivousliikkeen edustaja.
Kirjallisen osuuden ja tarkastusvideon
sisältävä raportti antaa palvelun tilaajalle
kokonaisvaltaisen käsityksen tekstiililattian
hoidon laadusta. Raporttiin kuuluvat lisäksi
toimenpidesuositukset puhtaanapidon
tehokkuuden ja tuloksellisuuden
parantamiseksi.

3. Jatkuva tekninen tuki
O&O Puhto toimii palvelun tilaajan ja
siivousliikkeen luotettavana asiantuntijana
koko kaksivuotisen sopimusjakson ajan.
Tekninen tuotetuki- ja neuvontapalvelu on
käytettävissä joko puhelimitse tai sähköpostilla
Orient Occidentin asiakaspalvelun tai oman
yhteyshenkilön kautta.

Ota yhteyttä ja kysy lisää uudesta
O&O Puhto -palvelusta!

Asiakaspalvelumme
puh. 09 260 660
[email protected]
Palvelemme arkisin klo 8–16

O&O Puhto -palvelu käyttöön LähiTapiolassa

Pirkanmaan LähiTapiolan pääkonttorissa otettiin O&O Puhto-palvelu käyttöön uusien tilojen valmistumisen myötä.

– Kun Lähikulma on kerran tehty laadukkaasti ja viimeisen päälle, niin haluamme pitää siitä ja sen lattioista parasta mahdollista huolta myös pidemmällä aikajänteellä. Oikein tehdyllä huollolla tekstiililattiat pysyvät näyttävinä ja houkuttelevina ja tila kokonaisuutena viihtyisänä, mikä on meille asiakaskokemustakin ajatellen tärkeä seikka. Toki pyrimme siihen, että lattiatuotteen elinkaari olisi niin pitkä kuin mahdollista. Se on ekologisesti vastuullista ja investoinnin arvon säilymisen kannalta järkevää, LähiTapiolan Pirkanmaan talousjohtaja Tomi Saarinen kuvailee.

O&O Puhto

Case antilooppi: O&O Puhto on helppo ratkaisu vuokraajalle

Suurimmat kustannukset ja suurin vaiva toimitiloissa olevien tekstiilimattojen hoidossa syntyvät siitä, että niitä hoidetaan puutteellisesti tai väärin. Sen seurauksena lattiat likaantuvat ja pölyyntyvät, mikä puolestaan tuo kiinteistönomistajille valituksia huonosta sisäilmasta. Tekstiilimattojen oikea hoito ei ainoastaan paranna sisäilmaa, vaan myös pidentää maton käyttöikää. Näin toteaa kiinteistöpäällikkö Markku Reinivuo Colliers International Finlandista.

O&O Puhto ratkaisuksi Antiloopille
Ongelmien välttämiseksi Antiloopin omistamassa kiinteistössä Helsingin Sörnäistenkatu 1:ssä testattiin O&O Puhto -palvelua, josta kaikilla osapuolilla on ollut pelkästään positiivista sanottavaa. Colliers oli mukana seuraamassa palvelun käyttöönottoa ja sen vaikutuksia alusta asti.

Reinivuon mukaan palvelukonseptin käyttöönotto tapahtui helposti. Siivousliike ja vuokralainen perehdytettiin lattioiden oikeaan hoitoon ja huolenpitoon. Vaikka keskusteluissa oli useita osapuolia, asiat hoituivat sujuvasti ja ilman suurta työmäärää.

O&O Puhto -palvelussa asiakas perehdytetään tekstiilimaton oikeaan hoitoon, määritellään hoidon tarve tilan todellisen käytön perusteella, käydään säännöllisesti tarkastamassa tilanne ja toimitetaan tarkastuskäynneistä raportti kiinteistönomistajalle.

Vähemmän ikäviä yllätyksiä
Reinivuo näkee, että O&O Puhto -palvelukonseptin laadunvalvonta ja selkeät hoito-ohjeet vähentävät heidän stressiään tilojen kunnosta. Kun tekstiilimattoa hoidetaan oikein, jopa pienet tahrat saadaan nyt puhdistettua ilman kallista maton vaihtamista. Tila myös pysyy sekä huoneilmaltaan että ulkonäöltään jatkuvasti siistinä.

O&O Puhto