Sisustuksessa on neljä toisiaan ruokkivaa trendiä. Laajemmat valikoimat houkuttelevat tekemään yksilöllisempiä ratkaisuja ja tee se itse -kulttuurin väheneminen johtaa entistä parempaan palveluun. 

Orient Occidentin varatoimitusjohtaja Timo Järvinen näkee työssään, kuinka vakioratkaisu ei enää riitä. Sisustukseen halutaan tuoda omaa tyyliä ja persoonaa.

 "Onneksi valmistajat myös tuovat entistä monipuolisempia mallistoja. Yhden yksittäisen brändin valikoimissa voi nykyisin olla esimerkiksi satoja värivaihtoehtoja. Kun mukaan otetaan erilaiset kuosit, päästään tuhansiin erilaisiin yhdistelmiin”, kertoo Järvinen. Jos mallistoista ei löydy valmiita ratkaisuja, voidaan asiakkaalle räätälöidä myös täysin uniikkia. 

Sisustus myös tehdään kestämään paremmin aikaa. Tästä syystä materiaaleilta odotetaan enemmän. Vastuullinen tuotanto, tuotteiden kestävyys, päästöttömyys, turvallisuus, ja helppohoitoisuus ovat tärkeitä. 

Orient Occident käyttää yhteistyökumppaneina vain maailmanluokan huippubrändejä, joilla nämä asiat ovat kunnossa.

“Tämä on luottamusbisnestä ja luottamus lähtee siitä, että jaamme alusta lähtien samat arvot yhteistyökumppaneittemme kanssa”, Järvinen toteaa. 

Kun sisustustuote ostetaan kestämään kymmenen vuotta tai pidempään, pitää sen huoltoon kiinnittää huomiota. Orient Occident pitää tärkeänä, että materiaalien huolto on mahdollisimman helppoa.

 Meille on tärkeää, että asiakas saa kaiken hyödyn omasta hankinnasta mahdollisimman vaivattomasti.  Siksi panostamme tuotteiden koko elinkaareen. 

“Toimituksistamme 70 % on julkisiin tiloihin keskittyviä projekteja. Hotellit, toimistot, ravintolat ja risteilyalukset ovat haastavia kohteita. Jokaisen sisustuksen pitää kestää kovaa käyttöä, näyttää hyvältä ja olla mahdollisimman helppo huoltaa. Tästä syystä olemme tuoneet esimerkiksi ISS:n kanssa yhteistyössä kokoamia siivous- ja menetelmäoppaita”, Järvinen kertoo.

 Se mitä on opittu julkisten tilojen sisustuksista, tulee siirtymään myös kuluttajien hyödyksi. Vielä toistaiseksi kuluttajan tärkein kontakti tuotteisiimme tapahtuu jälleenmyyjän kanssa, mutta jatkossa tuomme myös jälleenmyyjän ja kuluttajan avuksi elinkaaren eri vaiheisiin liittyviä palveluita.

 

Entistä läpinäkyvämpi kanssakäyminen antaa mahdollisuudet kehittää tuotteita ja niihin liittyviä palveluita entistä pidemmälle.