Autoimme K-Rauta Rovaniemeä lattiaosaston näytteillepanojen uudistamisessa selkeämmiksi, tehokkaammiksi ja asiakasta paremmin palveleviksi. Näytetelineillä on iso merkitys myymälän visuaalisen ilmeen ja asiakkaiden houkuttelemisen kannalta. Parhaimmillaan näyteteline voi olla ratkaiseva tekijä kaupan syntymisessä.
”Halusimme kehittää osastoa niin, että se tukee myyntiä entistä paremmin ja palvelee asiakkaita selkeämmin. Saimme käyttöömme valmiin mallin, joka oli helppo hyväksyä ja ottaa käyttöön,” totevat K-Rauta Rovaniemen kauppiaat Jenni ja Antti-Jussi Toivonen.
Huolella suunniteltu lattiaosastoratkaisu oli helppo ja nopea asentaa. Uudistus toteutettiin vaiheittain O&O:n laatiman valmiin mallin pohjalta. Myymälän yhteyshenkilönä toimi heidän aluepäällikkönsä, Mikko Löytölä, joka myös asensi telineet paikalleen myymälään. Häiriötä normaaliin myymälätoimintaan ei haluttu aiheuttaa.
Uudistukset ovat vaikuttaneet konkreettisesti niin asiakaskokemukseen kuin myymälähenkilöstön työhönkin. Asiakkaat löytävät tuotteet paremmin, ja osasto myös houkuttelee asiakkaita pysähtymään ja tekemään ostopäätöksiä. Osasto palvelee myös uusien myyjien kouluttamista, kun kaikki tuotteiden tekniset tiedot ja myyntiargumentit ovat helposti saatavilla. Näin osaaminen ja siten myynti ei katkea henkilöstön vaihtumiseen.
”Uusi toimintamalli vähentää tarvetta jatkuvaan opastamiseen. Myyjät voivat keskittyä asiakaspalveluun,” Toivoset kertovat.
Osaston selkeä rakenne, visuaalisesti näyttävät esillepanot ja kattava tuotevalikoima tekevät osastosta toimivan ja helposti ylläpidettävän.
”Se tuo valtavasti selkeäyttä ja säästää aikaa. Ei tarvitse miettiä, kuka hoitaa mitä, vaan kaikki tulee yhdestä paikasta ja yhdeltä yhteyshenkilöltä,” Toivonen kiittelee. ”Lisäksi tuotteiden toimitukset ovat tulleet ajallaan ja juuri niin kuin on sovittu. O&O:n asiakaspalvelu on ollut nopeaa ja ratkaisukeskeistä.”
”Tämä on valmis ja toimiva malli, joka tuo tuloksia nopeasti. Uudistus ei vaadi isoja resursseja, mutta vaikutus on merkittävä, sekä myynnin että asiakaskokemuksen kannalta. Tämä ei ole vain osastouudistus, vaan tapa kehittää koko myymälän toimintaa.”